Welke aanspreekpunten moet je hebben?

Als ondernemer zijn er veel petten om te dragen. Je hebt heel wat kanten van je onderneming in de gaten te houden. Aan elke kant ervan zit je met specifieke nodige kennis. Waar haal je die vandaag? Welke aanspreekpunten moet je hebben?

Wanneer ik spreek over aanspreekpunten, bedoel ik niet enkel fysieke personen maar ook de dashboards of rapporten die je raadpleegt. En ja, zelfs als eenmanszaak heb je afdelingen, kanten, petten, hoe je het wilt noemen. Per afdeling hoor je er één te hebben. Lees maar even mee.

“Welke aanspreekpunten moet je hebben?” verder lezen

3 top tips om te systematiseren

Vele zelfstandigen krijgen de kriebels als je vraagt naar hun systeem. Ze helpen klant per klant zonder te kijken naar efficiëntie in tijd, energie en geld. Ze focussen zich op het drukken van de kosten per klant maar vergeten vaak hun tijd en energie in kaart te brengen. Toch is “systeem” geen begrip om bang van te zijn. Dat kan je leren als je mijn 3 top tips om te systematiseren hieronder leest.

“3 top tips om te systematiseren” verder lezen

20 taken om te delegeren

Je kan niet alles alleen doen en er zijn slechts 24 uren in een dag. Toch wil je zoveel mogelijk klanten helpen, grootse doelen behalen en de levensstijl opbouwen waar je hart naar verlangt.

Wanneer je je bedrijf wilt doen groeien, zullen er taken zijn die je uit handen moet geven. Je kan hiervoor aan je werknemers, nieuwe aanwervingen of een uitbesteding denken. Ontdek nu 20 taken om te delegeren.

“20 taken om te delegeren” verder lezen

Wat moet je aan je boekhouder bezorgen?

Het einde van de maand is in zicht. Ga jij nu paniekerig op zoek naar je aankoopfacturen en btw-ticketjes? Komt elke maand dat duiveltje op je schouder onrust zaaien of je wel alles goed hebt bijgehouden? Wat moet je nu eigenlijk aan je boekhouder bezorgen?

Kennen leveranciers jou al als de “duplicatenvrager”? Krijgen je klanten tijdig hun facturen en indien nodig hun aanmaningen? Drop jij elke maand een zak bij de boekhouder vol ongeopende post?

“Wat moet je aan je boekhouder bezorgen?” verder lezen

5 Stappen naar Jouw Inbox Zero

Is jouw inbox overvol? Zucht je elke keer je je mailnotificatie hoort afgaan? Ben je oneindig veel tijd kwijt elke week om juist die specifieke mail terug te vinden? Zijn er mails die simpelweg onbeantwoord blijven of veel te laat?
Verlies nooit meer deadlines uit het oog of zelfs klanten omdat je mailbox een zwart gat geworden is. Lees hieronder mijn 5 stappen naar jouw inbox zero; een overzichtelijke, efficiënte mailbox.

“5 Stappen naar Jouw Inbox Zero” verder lezen

Jouw opgeruimde mailbox een verre droom?

Heb jij 144 ongelezen mails en 234 mails in je inbox waar je nog iets mee moet doen? Ben je steeds op zoek naar die ene mail?

Word jij ook gek dat die notificaties van nieuwe mails blijven binnenkomen?

Is het doornemen van je mailbox een taak geworden waar je tegenop kijkt?

Er zijn heel wat manieren om je mailbox te gebruiken maar als zwart gat of slaaf aan je notificaties kan niet de bedoeling zijn.

“Jouw opgeruimde mailbox een verre droom?” verder lezen

De A.N.F.R.A.-methode: Aanhouder wint

Wanneer je meer klanten, omzet en winst wilt, begin je standaard met nadenken over wat je exact wenst en hoe je nog meer bekendheid kan verwerven. Je kijkt dus naar je business op de vlakken van marketing en verkoop, werkt een nieuwe strategie uit en vliegt erin. Dan is het een kwestie van je lead zo goed te helpen dat die een trouwe klant of zelfs fan wordt.

Ben je daar klaar voor? Is jouw administratie hierop voorzien? Zijn jouw procedures zo gestructureerd en efficiënt dat je meer klanten met dezelfde graad aan service, kwaliteit en klantvriendelijkheid kan helpen?

“De A.N.F.R.A.-methode: Aanhouder wint” verder lezen

De A.N.F.R.A.-methode: Roep niet in de woestijn

Wanneer je meer klanten, omzet en winst wilt, begin je standaard met nadenken over wat je exact wenst en hoe je nog meer bekendheid kan verwerven. Je kijkt dus naar je business op de vlakken van marketing en verkoop, werkt een nieuwe strategie uit en vliegt erin. Dan is het een kwestie van je lead zo goed te helpen dat die een trouwe klant of zelfs fan wordt.

Ben je daar klaar voor? Is jouw administratie hierop voorzien? Zijn jouw procedures zo gestructureerd en efficiënt dat je meer klanten met dezelfde graad aan service, kwaliteit en klantvriendelijkheid kan helpen?

“De A.N.F.R.A.-methode: Roep niet in de woestijn” verder lezen

De A.N.F.R.A.-methode: Focus op de kraan en dan pas het dweilen

Wanneer je meer klanten, omzet en winst wilt, begin je standaard met nadenken over wat je exact wenst en hoe je nog meer bekendheid kan verwerven. Je kijkt dus naar je business op de vlakken van marketing en verkoop, werkt een nieuwe strategie uit en vliegt erin. Dan is het een kwestie van je lead zo goed te helpen dat die een trouwe klant of zelfs fan wordt.

Ben je daar klaar voor? Is jouw administratie hierop voorzien? Zijn jouw procedures zo gestructureerd en efficiënt dat je meer klanten met dezelfde graad aan service, kwaliteit en klantvriendelijkheid kan helpen?

“De A.N.F.R.A.-methode: Focus op de kraan en dan pas het dweilen” verder lezen