| |

De A.N.F.R.A.-methode: Roep niet in de Woestijn

Wanneer je meer klanten, omzet en winst wilt, begin je standaard met nadenken over wat je exact wenst en hoe je nog meer bekendheid kan verwerven. Je kijkt dus naar je business op de vlakken van marketing en verkoop, werkt een nieuwe strategie uit en vliegt erin. Dan is het een kwestie van je lead zo goed te helpen dat die een trouwe klant of zelfs fan wordt.

Ben je daar klaar voor? Is jouw administratie hierop voorzien? Zijn jouw procedures zo gestructureerd en efficiënt dat je meer klanten met dezelfde graad aan service, kwaliteit en klantvriendelijkheid kan helpen?

Dit is een kant van groei waar heel wat ondernemers geen rekening mee houden. Ze zien het groots, pakken het aan, vliegen erin en voeren maar uit. Als een hamster in een wiel blijven ze rennen zonder na te denken of dit niet slimmer aangepakt kan worden.

Met meer dan 15 jaren ervaring heb ik mijn aanpak gesystematiseerd in de A.N.F.R.A.-methode. Hiermee kan jij met mijn hulp je interne procedures onder de loep nemen, afstemmen met je doelen en je focussen op je core business met een gerust hart.

Jij zal behoren bij die ondernemers die met enkele muisklikken weet hoe het gaat in je zaak en weet wat er te doen is.

Laten we dus even de stappen diepgaander bekijken in deze serie van 5 blogberichten.

De A.N.F.R.A.-methode

Stap 1: Aard van het beestje
Stap 2: Neuzen in dezelfde richting
Stap 3: Focus op de kraan en dan pas het dweilen
Stap 4: Roep niet in de woestijn
Stap 5: Aanhouder wint

Stap 4: Roep niet in de woestijn

Ondertussen heb je je huidige administratieve processen geanalyseerd, je toekomstvisie uitgewerkt tot KPI’s, en weet je hoe je gaat verbeteren. Tijd dus om aan de slag te gaan!

Hoe weet je echter of alles op schema verloopt? Wat is jouw manier om de vooruitgang op te volgen? Wanneer moet je aan de alarmbel trekken om bij te sturen of een tandje hoger te schakelen?

Al deze vragen worden beantwoord in stap 4.

Je krijgt van mij niet alleen richtlijnen om je KPI’s te verbeteren en op te volgen. Daarnaast werken we je communicatielijnen uit met je werknemers, je consultants, en mezelf. Je staat er niet alleen voor! Ik begeleid je in elke fase van je actieplan om zo je bedrijf stabiel te doen groeien.

Ook zal je zicht hebben op de dagelijkse, wekelijkse en maandelijkse taken en weten waar er moet bijgesprongen worden. Denk maar aan je geplande vakantie; welke opdrachten kan je op voorhand uitvoeren. Als een medewerker ziek valt, ben je perfect op de hoogte welke taken hierdoor extra aandacht nodig hebben. Wanneer nieuwe klanten toestromen, weet je waar je extra hulp moet inschakelen en op welke manier.

Jouw toekomstvisie wordt bereikbaar omdat je weet hoe je ernaartoe moet werken. Je resultaten zullen daardoor voordien ongekende hoogtes bereiken.

Niet wachten op de uitleg van stap 5?

Je hebt al kunnen lezen over de methode en 4 stappen tot nu toe. Kriebelt het al om zelf aan je business te werken? Boek dan snel je Get-Together met Anneleen om te bekijken hoe.

Vergelijkbare berichten

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *