Wat besteed je eerst uit?

Je bent er klaar voor. Jouw systemen, automatisaties en taakverdelingen staan op punt. Je omzet blijft groeien en hierdoor ook het werk. Daarom ga je op zoek naar hulp. Dat kan zijn in de vorm van uitbesteden of aanwerven.
Maar wat besteed je eerst uit? Welk profiel ga je eerst zoeken?

Waar heeft je bedrijf nood aan?

Jij als goede zaakvoerder kent je systemen, trekt regelmatig rapporten en vraagt tijdig om advies. Op welk domein van je bedrijf wil je de prestaties verhogen? Welk takenpakket moet dus beter, consistenter, intenser uitgevoerd worden?

Als deze taken behoren tot jouw passie, zorg dan dat je tijd ervoor hebt. Zoek hulp om de andere taken in je pakket over te nemen. Dat zijn dan de taken die je niet graag doet en daardoor ook niet goed doet. Daarna kan je nagaan of je al een passend profiel hebt binnen je bedrijf die die taken kan uitvoeren.

Waar heb jij nood aan?

Als je een duidelijk beeld hebt van het takenpakket waarvoor je hulp gaat zoeken, kan je de extra vereisten ook opsommen. Denk hierbij aan werkcultuur, werkethiek en ervaringsprofiel.

Een heel belangrijke manier om het takenpakket te beoordelen is de tijd die nodig is om het uit te voeren. Dit bepaalt of je gaat kijken naar een extra softwarepakket of -extensie, een externe medewerker of een nieuwe aanwerving (half- tot voltijds).

Wat besteed je eerst uit?

Je besteedt uit:

  • wat je nodig hebt.
  • wat je zelf niet graag doet.
  • waarvoor je niemand anders ter beschikking hebt.

Hoe vul je het aan?

Op basis van de nodige tijd en de grootte van je bedrijf kan je de opties overlopen.

Je kan een app gebruiken om manueel je (terugkerende) taken in te geven en tijdig herinneringen te sturen.
Een volgende optie is om beroep te doen op je Management Assistent in je Mailbox, oftewel afgekort tot MAM. Dit zorgt ervoor dat je elke zondagavond je assistent in je mailbox kan vinden met de aandachtspunten voor de managementtaken van de komende week en moederlijk advies.
Heb je nood aan een administratieve sparringpartner, iemand die af en toe iets voor je uitpluist? Check dan zeker de dienst PAP of Plus Admin Power op mijn aanbodpagina. Daar kan je je vrijblijvend kennismakingsgesprek inplannen.

Als je op zoek bent naar permanente ondersteuning en zolang je takenpakket minder dan halftijds blijft, is een virtuele assistent of freelancer een ideale oplossing. Wanneer je een helpende hand nodig hebt voor klasseren, een uitkuis van je klantenbestand of een inhaalbeweging bij een bepaalde taak, of permanente ondersteuning wenst op eender welk vlak van je bedrijf, is er een passende oplossing voorhanden. Hiervoor kan je je netwerk raadplegen of meerdere platformen raadplegen zoals VA Matchmaking.

Dus wat besteed je eerst uit?

Als jij hebt kunnen bepalen aan de hand van dit artikel wat je eerst gaat uitbesteden, en misschien zelfs al een methode hebt gevonden om dat te doen, is mijn missie geslaagd.

Deel dit artikel als je er iets aan gehad hebt.

Similar Posts

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *