Wat moet je aan je boekhouder bezorgen?

Het einde van de maand is in zicht. Ga jij nu paniekerig op zoek naar je aankoopfacturen en btw-ticketjes? Komt elke maand dat duiveltje op je schouder onrust zaaien of je wel alles goed hebt bijgehouden? Wat moet je nu eigenlijk aan je boekhouder bezorgen?

Kennen leveranciers jou al als de “duplicatenvrager”? Krijgen je klanten tijdig hun facturen en indien nodig hun aanmaningen? Drop jij elke maand een zak bij de boekhouder vol ongeopende post?

Weet dat dit anders kan.

Beeld je in dat je eenvoudig je gegevens bij houdt. Stel je een toekomst voor waarin je debiteurenbeheer vlot verloopt en je boekhouder je niet achter de veren moet zitten.

Waarom kan je je dit in de toekomst wel inbeelden maar is het toch steeds op de laatste moment alles bij elkaar zoeken voor je boekhouder? Er zijn al veel automatisaties mogelijk maar in dit artikel wil ik je voorzien van een eenvoudige checklist waarmee je elke maand met een gerust hart kunt denken “ik heb alles bezorgd aan de boekhouder”.

Verleden tijd

Ik ken het. Ik doe enorm graag administratie maar heb ook vaak op het einde van de maand documenten moeten zoeken.

De waarschuwingsmail van de boekhouder om tijdig alles in te leveren kwam vaak als een wake-upcall om nog documenten te digitaliseren en door te sturen.

Dat betekende dat het tijd was voor een systeem!

Een systeem kan je beschouwen als een kapstok waardoor je overzicht kunt behouden. Is dat niet wat elke zaakvoerder wenst? Overzicht? Inzicht?

In de loop der jaren leerde ik onthouden wat er moet bezorgd worden. Toch vertrouwde ik elke maand op mijn geheugen.

Wanneer er dan iets speciaals aan documenten moest doorgestuurd worden, zag ik dit ook al eens over het hoofd.

Nu niet meer!

In de voorbije maanden heb ik een eenvoudige checklist opgesteld waardoor ik in één oogopslag kan zien of alles geboekt is.

Ik wil ook die oplossing!

Dus wat moet je nu aan je boekhouder bezorgen? Deze checklist zorgt voor een gerust hart en is zo eenvoudig toe te passen!

Klik op de link. Vul je e-mailadres in. Ontvang de checklist in je mailbox. Print. Leg het langs je computer.

Met één blik kan je zien of het document in je mailbox of in je post naar je boekhouder moet.

Je kan ook die onregelmatige documenten erop terugvinden. Je weet dus wat je moet zoeken vooraleer je boekhouder ernaar vraagt.

Conclusie

Het is nog nooit zo simpel geweest om met een gerust hart op ‘Verzenden’ te klikken. Gebruik de checklist en je boekhouder en fiscale dienst zullen je gunstig gezind zijn.

Voor meer van deze handige tools en tips, volg zeker mijn blog en Instagram-account.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *